Maileon: UTM tags instellen voor Google Analytics

Parameters centraal instellen

In Maileon kun je centraal je utm-parameters instellen. Zo worden deze automatisch op al je campagnes toegepast. Dit doe je door te gaan naar “Settings” > “Analytics & Conversions“. Hier klik je op “Google Analytics Link Parameter” en in de drop down vind je:

  • utm_source (verplicht): Identificeert de bron van het verkeer (bijvoorbeeld ‘maileon’).
  • utm_medium (verplicht): Het marketingmedium (bijvoorbeeld ’email’).
  • utm_campaign: De specifieke naam van de campagne (bijvoorbeeld ‘zomeraanbieding2023’).
  • utm_term: Gebruikt voor betaalde zoekopdrachten om de zoekterm te identificeren.
  • utm_content: Gebruikt om onderscheid te maken tussen verschillende advertentie- of linkinhoud binnen dezelfde campagne/advertentiegroep.

Aan de parameters koppel je hier de default waardes door deze uit de dropdown aan te klikken.

UTM Parameters per campagne instellen

Je kunt de parameters ook per campagne instellen. Dit doe je nadat je een nieuwe campagne te starten en hier je afwijkende parameters in te vullen!

Met een expert sparren?

Ik help je graag om je e-mailmarketing te optimaliseren