Een subdomein gebruiken in Maileon

Om herkenbaar te zijn is het belangrijk om de e-mails van jouw merk ook te versturen vanaf je eigen domein. In dit artikel leg ik je uit hoe je dit kunt instellen in Maileon

Waarom een subdomein gebruiken?

Natuurlijk wil je dat e-mails verzonden worden vanaf “support@jouwbedrijf.nl” in plaats van een generiek e-mailadres. Het ziet er niet alleen professioneler uit, maar versterkt ook je merkidentiteit. Plus, al je trackbare links en landingspagina’s zullen ook dit subdomein gebruiken.

Stap voor Stap: Zo stel je je jouw subdomein in

  1. Wijzig je nameservers:
    Met deze methode geef je Maileon de controle over jouw subdomein instellingen.
    • Wijzig je nameservers naar:
      • support.jouwbedrijf.nl IN NS ns0.isprit2.de
      • support.jouwbedrijf.nl IN NS ns1.isprit2.de
    • Wijzig support naar het deel voor het “@” van het door jouw te gebruiken e-mailadres en gebruik uiteraard je eigen domein.
    • Controleer je instellingen via domaincheck.maileon.com

Wat als deze methode niet werkt? Er zijn altijd technische of beleidsmatige redenen waardoor de bovenstaande methode niet geschikt is. Geen zorgen, er is een tweede methode!

  1. CNAME-records:
    • Stel de volgende CNAME-records in:
      • _dmarc.nieuws.jouwbedrijf.nl. IN CNAME _dmarc.cnanewsletter.yourdomain.com. IN CNAME cname.maileon.com.
      • xq._domainkey.newsletter.yourdomain.com. IN CNAME xq._domainkey.cname.maileon.com.
      •  _dmarc.newsletter.yourdomain.com. IN CNAME _dmarc.cname.maileon.com.me.maileon.nl.
    • Belangrijk: deze instellingen kunnen grote invloed hebben op het functioneren van je domein. Let dus goed op wat je doet en bel bij twijfel.

Heb je hulp nodig? Neem contact met ons op voor ondersteuning!

Met een expert sparren?

Ik help je graag om je e-mailmarketing te optimaliseren